29/1/10

DEFINETIVELY TODAY OUTSIDE (2)

Si voleu passar directament a la crítica aneu a la secció pertinent, els que vulguin preliminars poden continuar llegint tota La Trilogia d'un vespre fora de casa (Outside, no?).

HOBBIES (Les TR3S millors maneres de matar el temps)
1- De copes
Sí sí, com et dic...
- Li relatava a la Gris mentres li feia un altre glop a la birra en aquell garito del centre de Barna-. 
Doncs no m'ha dit que si continuava enviant-li emails em denunciaria? Com està el pati! i total per què després de llegir el seu missatge a la web sobre el lloguer d'una habitació li he fet alguens preguntes per què no m'ha semblat gaire normal que volgués compartir pis amb gent extrovertida que li agradés cantar, i a més deia que currava des de casa.
I em pregunto... Com es menja que busqui companys de pis que els hi agradi cantar? És un concurs? És que té una orquestra de fires d'estiu? o li agrada fer duets sota la dutxa amb el Soy Minero? o potser té una cabra i un orgue? o li han fet fora d'altres pisos per jugar al singing rock de la Play fins a altes hores de la matinada??? Ui els veïns...
Així que no m'hi he pogut estar i li he preguntat de què currava, per què volia gent que li agradés cantar i quina música li agradava. Només el volia ubicar...
Llavors m'ha respost que és comercial, que li encanta cantar tot el dia, que canta en una orquestra i que no sap a què ve tanta pregunta... que si li estic prenent el pèl o realment tinc una habitació lliure, i que té una altra gairebé aparaulada però que li dongués el tel. per contactar si anava en serio (i tot això amb un to per escrit...).
Total, que he flipat (sort que es considera extrovertit...) i li he respost a continuació que clar que tinc una habitació per llogar, que d'entre els meus hobbies no tinc precissament el de mirar anuncis de les webs per passar l'estona, i que jo també estava esperant resposta de l'habitació per una altra banda. Que en tot cas parlàvem el cap de setmana si no tancàvem els respectius temes.
I aquí és quan m'ha deixat anar amb un altre email que la seva amiga (??) també coincidia que el meu missatge era molt raret, i que prou de conyes i que si continuava per aquí em denunciaria!!!! En fi, sort que no serà el meu company de pis...
Què? Fem una altra birra?

2- Escalant

Hola! Et trucava per escalar aquest cap de setmana, com ho tens?
Així que tens les opos diumenge? Llavors molta sort i ens veiem el pròxim finde a Castelló, no?
Bueno noi, a veure si trobo algú per escalar... i tranki...
OK, penjo que he d'arribar abans de les 8 i he de trobar pàrking...

3- Veient videos

Em dones l'entrada? Vale, ja pots passar... està a punt de començar el video...
Molt graciós el de Vèrtic! -vaig pensar quan em va dir...- Quantes en vols? Ui! No sé... doncs només em queda una!
Perfecte! -li vaig respondre- llavors per mi!!... -Probablement al cap d'uns dies ja no era conya...-
L'Auditori de La Salle estava ple, ara entenc per què vaig haver de recollir entrada. L'aforo era complet i gairebé no donava a l'abast per aquella massa ingent arreplegada per veure el video de Bowlder Films. Asseguda vaig pensar: Quina manera millor que acabar el dia veient un bon video?

 
OUTSIDE (A la fresca)
I ara la meva modesta opinió, que ja sabeu que la percepció bona em ve només d'un ull... Com que és la meva primera crítica (i espero que última, quin mal tràngol) he agafat una xuleta de guió, podeu imaginar el què sortirà d'aquí... plofff... ZzzZZzz

El film:
OUTSIDE
By Aleix Vilardebo, Bowlder Films, 2009.
BSO: castellà.

Els actors i també actrius molt bons, uns màquines.

Això no és un típic video de búlder!
Gairebé totes les escenes del film són de problemes resolts, sense pegues extres, i amb música de base. Puntualment se sent el característic soroll de fons de patiment. Els porters no esborronen les imatges, ja que pràcticamens no hi intervenen.

La idea del film sembla que va començar a partir dels Night Clubs (com han anomenat a les sessions nocturnes) i progressivament es va anar perfilant fins aconseguir aquest film.


El film s'ha rodat per zones enquadrant els blocs amb una perspectiva general des del punt més fotogènic tant per la paret com per la estètica dels moviments, i intercalant seqüències curtes de primers plans  (sobretot a la primera part del video, La Comarca) amb els detalls de bloquejos a muerte.

Aquesta manera de filmar m'ha sobtat, acostumada als enfocaments amb una càmera fixa de tot el problema de bloc. D'aquí la qualitat del video, que m'ha recordat als films tradicionals a on l'espectador és un simple observador fins que s'enfoquen els primers plans, fent-te partícep. Justament per això, he sortit ansiosa i motivada.

A més, té la seva dosi de seqüències curtes amb escenes còmiques per part dels protagonistes que et treuen un somriure.

Ah, i del vestuari he de dir que l'avantatge és que no et bombardejen amb màrketing subliminal.

Respecte a la música vàries versions força bones de clàssics coneguts i que no coneixia i algun tema que m'ha agradat força. Estic esperant a veure els crèdits per remenar una mica més.

I parlant dels crèdits, s'acaba el film amb un final simpàtic. Per què us feu una idea del sentit de l'humor: BOWlder films translation (l'he penjat també a peu de pàgina)

Tot plegat deu durar al voltant d'una hora o un pèl més (no vaig mirar el rellotge).

Però el més important... Els blocs impressionants, tant plaques com desploms i amb unes línies molt guapes. Ubicats a La Comarca, Savassona, Targassone, Orlu, Cresciano, Chironico, magic Wood i Gottardo. Estratosfèrics per a mi però gaudiu-los ni que sigui visualment que és la idea...

P.D.: com m'he enrecordat del Raul i la Sabina, que ara hi viuen a Suïssa, crec que Cresciano amb els búlders a tocar de casa. Evidentment les zones de búlder estan a l'altra punta de Suïssa respecte a Basilea, així que jo no li trauria tant de profit al meu crashpad.

SCOOP (La Primícia)
Segons ha comentat el mateix director a Vimeo, l'Aleix, es podrà descarregar gratis a partir del dilluns 1 de febrer a outsidemovie.blogspot.com

Però això no és tot, propera cita amb NOMADAS el 2011!!!! després del World Trip que se'n pegaran tres d'ells!


Bueno Bows, espero que no us ho perdeu, jo faré el possible per repetir. Aquest ha estat guapíssim.

I que consti que no tinc cap tipus de comissió ni patrocini, com es pot (no) observar a la columna de la dreta del meu blog.

1 comentari:

  1. vols q et demani una entrada? xd es broma, apa vagi bé.

    PD: tinc mono de muntanyaaaaaaa

    ResponElimina

Últims comentaris

Potser no els veiem però estan entre nosaltres

VIDEOS

Minut 3:11